فریادهایی برای آخرین فرصت

باز هم مهر داره از راه میرسه و من همچنان با این ماه و فصل زیبا جنجالهام تمومی نداره گویا ، گفته بودم کیانا مشکلاتی رو در تحصیل و ادامه ی آن پیش رو داره که با بی منطق ترین دلایل راه حلی براش نیست . 14 سال . یعنی باید دوره دبیرستان رو شروع کرده باشه ولی با تمام تلاشها و پیگیریها و قابلیت ها و حتی دلایل محکم بر باور تواناییهاش هنوز کسی پاسخگوی من نیست که چرا کیانا در جایگاه خودش نیست . 

سال 85 یعنی 7 سال پیش کیانا تست ورود به مدرسه رو که حق هر کودکی حتی با ضریب هوشی پایین دارد را  با اصرار و پا فشاری و گریه و زاری من داد و به دلیل عدم برقراری ارتباط با تستر مربوط و توضیحات من به صورت آزمایشی پذیرفته شد که در کلاسهای آهسته گام (ویژه ) در مدرسه ی نابینایان نرجس برای دو ماه مشغول به تحصیل شود  و وقتی در کلاس حضور پیدا کرد تمام حروف الفبای بریل را آموخته بود و برای معلمی که فقط با بچه های کم بینا کتابهای بینایی رو کار کرده بود و خودش با تمام تجربه ی 25 ساله بریل رو نمیشناخت یک لقمه ی آماده بود ولی باز تعریفی از کیانا و تواناییش در یادگیری نمیشد و حتی به اداره ی استثنایی اطلاع داده نشد که دانش آموز نامبرده (کیانا ) که به صورت آزمایشی فرستاده شده  کاملا آماده ی آموختن هست و توانایی حتی نشستن بر سر کلاسهای عادی را دارد . وهمه ی اینها و این کم لطفی ها بماند که هیچ همیشه ناظم مدرسه در مقابل اصرار من برای تست مجدد پاسخش این بود اگر کیانا را برای تست ببری و قبول نشود دیگر امکان تست نخواهد داشت و همیشه در کلاسهای محدود ویژه خواهد ماند ومن به امید روز آزادی جنگیدم و تلاش کردم تا ارتباط کیانا به بهترین شکل ممکن برای این حق برسد و حالا هفت سال از این ماجرا گذشته و اعتراض و پافشاری بنده به درخواست برای تست مجدد و نشستن کیانا در کلاسهای عادی شدت گرفته زیرا بعد از این همه سرخوردگی به این باور رسیدم که کیانا میتواند تستهای وکسلر را با موفقیت پشت سر بگذارد و تا زمان هست خود را تا حدی به جایگاه مناسب تحصیلی برساند اما چه پاسخی در مقابل میگیرم که کیانا بند d هست و حق فراتر از این را ندارد و اگر اعتراضی دارید بچه را از مدرسه اخراج میکنیم سازمان استثنایی چه اجازه ای به کارمندانش میدهد که با من و فرزندم تا این حد بیرحمانه برخورد کند کیانا و هر کودک استثنایی با شرایط خاص حق تست شدن هر ساله را دارد این یک قانون برای کودکان استثنایی است تا هر سال سنجش شوند و تواناییهایشان مورد بررسی قرار بگیرد برای تعیین جایگاه مناسبشان و اما حالا بشنوید از شرایط تحصیل در کلاسهای ویژه که برای کودکان کم توان ذهنی طراحی شده و آنها بعد از مقطع ابتدایی باز هم میتوانند تحصیل کنند اما بیشتر به صورت عملی و کارهای کارگاهی در مدارس مخصوص خود و مدرسه ی نرجس که ویژه ی نابینایان هست این مسئله را در مدرسه اجرا میکند ولی تا مقطع ابتدایی و این زمان تحصیل را برای دانش آموز تا سن 21 سالگی طولانی میکند و بعد دانش آموز رها میشود و سر خورده در منزل بی هیچ آموخته ای میماند نمونه ی فارغ از تحصیل شده در مدرسه ی نرجس مریم نجفی بود که در سن 21 سالگی باید در خانه بماند با پدری که خودش دچار مشکل است و حتی مریم را کتک میزند و اجازه ی هیچ کار ی به مریم نمیدهد و مادری که هیچ گاه آگاهی نداشته که برای مریم باید چه بکند تا فرزندش در این سطح باقی نماند و سرنوشت او چه خواهد شد در این خانه با این پدر و مادر .... و تمام تلاشهای من که پشت در آداره آموزش و پرورش استثنایی مانده و اجازه ی ورود ندارم . گرفتن تست از کیانا و هدی دوست هم پایه اش  برای این که دچار سرنوشت مریم نشوند فقط 30  دقیقه زمان میبرد و بهانه این است 1 ما زمان نداریم و جواب تست ما همان جواب سال 85 است چگونه میشود که انسان در طی این سالها عوض نشود حتی حاضر نیستن پرونده  و کارنامه های کیانا و هدی را نگاهی بیندازن که روند رشد و آموزش پذیری در ان کاملا مشهود است 2- کیانا 14 سال دارد و ما تستهای بزرگسال نداریم در صورتی که تستهای وکسلر 15-6 کودکان و بزرگسال 16 به بالا است 3 -گزارش معلم در آخر ذکر نشده که از کیانا تست گرفته شود در صورتی که دلیل ارسال نامه به اداره فقط برای گرفتن تست بوده و دلیل دیگری نداشته و .و و. دلایلی این چنینی که برای هر کدام پاسخی محکم ارائه کردم ولی جواب همان بود و حالا من مانده ام و چه کنم های بیجواب آیا کیانا و هدی فقط به دلیل این که در کودکی امکان برقرای ارتباط صحیح را نداشتن باید در این مقطع تحصیلی رها شوند کیانا نه به گفته ی من که مادرش هستم به گفته یکارشناسهای توانبخشی و دکتر گفتار درمانش آقای دکتر فرهنگ دوست توانایی ادامه تحصیل را دارد و این حق اوست که در زیر قلم کارشناسهای بی اعصاب اداره ی استثنایی و ضایع میشود ولی من کفشهایم آهنین است و خسته نخواهم شد باید این حق گرفتنی را بستانم ولو به زور 


/ 4 نظر / 9 بازدید
مادر سپید

سلام دوست خوبم . دردنامه ی تو رو خوندم و میدونم جنس فریادت از چیست .. باید خوانده شود دیده شود این دردنامه ها این ضجه های بی صدا این چنگ هایی که به دیوار احساس تو و همه ی مادران کودکان استثنایی کشیده میشود .. کیانا به بودن و ماندن در این سیستم و اموزش و پرورش نیازی ندارد ، نه کیانا و نه هیچ کودک استثنایی نیازی به این مسولین اموزشی در سیستم های اموزشی فرسوده و پوسیده ندارد بلکه این مسولین هستند که نیاز دارند که برای این کودکان کار کنند و موانع و مشکلاتشون رو برطرف کنند از دیدن چشم های خندان شان بر خود ببالند که مفید بوده اند. امیدوارم شنیده شود این سخن سخت .. امیدوارم فهمیده شود این حقیقت تلخ که کودکان استثنایی در تنها محل تحصیل اختصاصی خود دچار چه تبعیض و ظلمی هستند .

کسب درآمد از وبلاگ

وبلاگ قشنگی داری.... اگر به فکر درآمد از راه اینترت هستی از بازدید وبلاگ و سایتتون درآمد کسب کنید با ثبت نام در سایت ما و دریافت کد و قراردادن در وبلاگ خود از بازدید و کلیک های وبلاگتون ماهانه درآمد کسب کنید www.papup.ir هر مشکلی بود با میل های زیر در ارتباط باشید vahid.kardan@yahoo.com vooody71@gmail.com اگه بازدید روزانه وبلاگتون بالای 10هزار نفر بود سایت افزایش بازدید اپرنک هم ماهانه به شما 200هزار بازدید رایگان میده www.papup.ir

چت روم :هزار گپ 1000 :میهن چت

استخدام به تعدادی کاربر فعال اینترنتی جهت ناظر شدن در چت روم هزار گپ نیازمنید افرادی که بتوانند چت روم هزار گپ را شلوغ کنند ناظر خواهدن شد و در صورت صلاحیت به مدیر ارتقا خواهند یافت www.1000gap.com پر امکانات ترین چت روم ایران افرادی هم که مایل به شراکت مالی هستند با این شماره اس ام اس یا تماس بگیرند 09356995496

Fateme

سلام عزیزم خسته نباشی وب باحالی داری حال کردم باهاش عزیز ممنون میشم به هم دیار یا همون فیسبوک بدون فیلتر هم سری بزنی و عضو شی بیا اونجا تا بتونیم با هم چت کنیم فهلا عزیزم بای